• Partnercontent

    6 sleutels naar succes met sportweddenschappen

    Sportweddenschappen zijn voor veel krantenwinkels een welgekomen extra bron aan inkomsten. Wonderen voor omzet en winst voltrekken zich echter nooit vanzelf. Operator Stanleybet dook in zijn jarenlange historiek op de Belgische markt en selecteerde zes parameters waarmee een winkelier van sportweddenschappen een succes kan maken.

    Content aangeboden door Stanleybet

    1. Een goede locatie

    In Groot-Brittannië, waar weddenschappen sinds 1958 een heel stevige maatschappelijke voet in de spreekwoordelijke grond kregen, zegt men “pitch, pitch, pitch!”. Daarmee geven de Britten aan dat de locatie van de zaak het allerbelangrijkste is. Stanleybet kan dit tot op zekere hoogte onderschrijven. Weddenschappen scoren het best in dichtbevolkte randgemeenten van grotere steden. Winkels vinden er een publiek dat meer gelaagd en heterogener is, in tegenstelling tot de meer homogene middenklasse gemeenschappen die je typisch in provinciale steden aantreft.

    2. De juiste openingsuren

    Maar wat de Britten ook beweren, toch is de ligging van uw krantenwinkel niet alles. Volgens Stanleybet zijn openingsuren van even groot belang. Een winkel die om 18u sluit, mist het belangrijkste deel van weddenschappen: live betting. Dit komt doorgaans ’s avonds pas goed op gang. De gemiddelde inzet op live weddenschappen is ietwat hoger dan die van pre-game wedden. Live betting tikt met andere woorden meteen aan in uw inkomsten.

    3. Een vlotte uitbetaling

    Zorg er als winkelier altijd voor dat u uw winnende klanten vlot uitbetaalt. Voor een klant die moet wachten, wordt een positief element plots negatief. Kies daarom voor een bookmaker die lang genoeg in de markt aanwezig is en die een uitmuntende reputatie heeft in uitbetalingen.

    4. Een betrouwbare leverancier

    Bij het kiezen van de juiste bookmaker, is het belangrijk in te schatten of je in zee gaat met een echte bookmaker of een zogenaamde ‘window crookie’. Een echte bookmaker maakt zelf de weddenschappen aan, terwijl een ‘window crookie’ zijn product en systemen van een derde partij haalt. Dat brengt navenante risico’s met zich mee op vlak van de productkennis, de zorg voor het product en  de behandeling van eventuele klachten.

    5. Een juist product

    Natuurlijk moet de operator met wie u werkt nog over het juiste product beschikken. Heeft uw operator bijvoorbeeld geen “early cash out” op Live? Dan mist u welllicht het belangrijkste deel van het feestje. Op pre-game speelt dit al veel minder een rol.

    En... Last but not least: Koning Voetbal

    Zorg er tot slot voor dat uw bookmaker zich concentreert op voetbal. De rest is franje. In de marge gaat af en toe inzet naar seizoensgebonden producten zoals darts, tennis, Formule 1 en wielrennen, maar die sporten blijven voor weddenschappen relatief onbelangrijk. De echte bookmaker houdt het credo aan: “Football is king!”

    Deel dit artikel